The END! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karli Serana - WaarBenJij.nu The END! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karli Serana - WaarBenJij.nu

The END!

Blijf op de hoogte en volg Karli

11 December 2012 | Australië, Cairns

Hallo beste Nederlanders!

Hier ons laatste berichtje uit het verre Australie! Nee, we hebben de laatste dagen niet stil gezeten hoor!! Om te beginnen hebben we zondag het regenwoud dorpje Kuranda een bezoek gebracht. Het dorpje zelf viel ons eigenlijk een beetje tegen, het was een grote souveniersshop met een korte wandeling eromheen, maar de heenreis en terugweg waren het hoogtepunt. De heenweg hebben wij met de trein gedaan. Een diesel met zeer luxe wagons neemt je via een slingerende bergweg naar boven. Onderweg stonden twee watervallen op het programma. Tijdens de rit werd er veel over de geschiedenis en de bouw van het gebied verteld. Naar beneden hebben we de beroemde skyrail genomen. Zie een skilift met gondels voor je die je over het regenwoud heen tilt en waarbij je de gelegenheid hebt om op diverse haltes uit te stappen. Helaas (of gelukkig) is het nog geen regenseizoen waardoor er geen bulderende watermassa’s naar benden kwamen zetten maar mooie stromen die naar benden lijken te glijden. Toch indrukwekkend als je bovenaan staat en bedenkt hoe krachtig het water is.
’s Avonds naar de kersthappening gegaan, ze halen de Kerstman ongeveer binnen als sinterklaas, met liedjes, verhalen en een hoop stenismakerij voor de kinderen. Aan het eind was er een mooi vuurwerk.

Maandag zijn we nog naar de crystal cascades geweest, helaas begon het halverwege te storten en moesten de plannen wijzigen. Regen in het regenwoud kan zorgen voor flashflood, waarbij water ongeveer 10 cm kan stijgen in enkele minuten, een van de meest voorkomende ongelukken met dodelijke afloop in de Australische regenwouden. In de avond afscheid genomen van Laurance!

Onze laatste, echt waar, laatste dag hebben we besloten in te vullen met nog een keer het great barrier reef! Nadat Serana geboekt had, aan het begin van de week, bleef Karli volhouden dat het niet mooier kon zijn dan wat we al gezien hadden, dus dat ze maar beter niet kon gaan. Een dag van te voren stond Karli op met het idee, ik kan maar beter meegaan en om 0700 heeft karli haar trip ook geboekt!:P ( Hoezo wachten tot het laatste moment?)

Al om 7 uur werden we op de boot verwacht van het cairns dive center, op een 15 minuten afstand van ons hostel. In tegenstelling tot onze eerdere trips met zeer luxe, nieuwe boten lag hier een klein, iets minder goed onderhouden boot klaar voor ons. Eenmaal onderweg besloten we binnen 5 minuten al om buiten op het voordek te gaan staan. Anderhalf uur lang hebben we al stuiterend de hoge golfen getrotseerd! We hebben zelfs “airtime”gehad als de boot van de ene op de andere golf sprong. Heerlijk verfrissend de harde wind en het opspattende water. Als je dan ook in de verte nog dolfijnen ziet zwemmen, dan heb je een goed begin van je dag!

We hebben op twee plekken gesnorkeld, de eerste plek was mooi en hoe verder je ging des te mooier het werd, helaas net iets te laat achter gekomen omdat het bijna 50 meter zwemmen was. Prachtige papagaaivissen, mooi koraal en een puffervis van ruim 90 cm maakte deze spot een succes.

De tweede plek voelde we ons net van die “ocean-explorers” met diverse rifblokken, mooie koraalcombinaties en een haai die uit het niets voorbij komt en verdwijnt in het blauw wat je overal kunt zijn.

Na een laatste duik in de lagoon komt er een einde aan ons grote avontuur. Dit is ons laatste reisverslag, de volgende zal een real life, gesproken verslag zijn.

Alle liefs,

Karli en Serana

p.s Het is toch absurd dat je om 17.00 het koud hebt, op de temperatuurmeter kijkt en het 32 graden is!!

p.p.s Wij gaan een temperatuurverandering van een kleine 40 graden doormaken ....

p.p.p.s Cu@home!

• 11 December 2012 - 10:59

Maria:

Hallo Dames,

Ik hoef niet te vragen of jullie een geweldige tijd achter de rug hebben.
    Aan alles komt een einde (helaas ook voor jullie reis)
    Geniet nog van jullie laatste uurtjes, een goede reis en ..tot donderdag!
    Kan bijna niet meer wachten.......

Groetjes Maria

• 11 December 2012 - 10:59

Maria:

Hallo Dames,

Ik hoef niet te vragen of jullie een geweldige tijd achter de rug hebben.
    Aan alles komt een einde (helaas ook voor jullie reis)
    Geniet nog van jullie laatste uurtjes, een goede reis en ..tot donderdag!
    Kan bijna niet meer wachten.......

Groetjes Maria

• 11 December 2012 - 11:01

Mirjam:

Advies: doe alvast in het vliegtuig 8 lagen kleding, sjaal en handschoenen aan!
    Heeeeeeeeel veel succes met de terug reis! Deze mooie maanden kan niemand jullie meer afpakken :)
    xx

• 11 December 2012 - 11:17

Lindy:

He meiden, wat klinkt dat weer goed, ik heb zomaar het idee dat jullie een geweldige tijd hebben gehad daar Down Under! Ik las al op facebook dat er wat gedoe is met bagage.. Dus trek gewoon heel veel kleding aan zodat je niet hoeft bij te betalen.. Hihi. (En jullie cowboy hoed op!).
    Veel succes met de terugreis, en tot maandag!

Liefs, Lindy

• 11 December 2012 - 11:21

Nadi:

Hallo dames
    Super al die verslagen om te lezen!!! (ik was wel een klein beetje jaloers)
    Maak er vandaag nog maar wat van en dat de terugreis maar goed mag
    verlopen.

Groetjes nadi

• 11 December 2012 - 14:15

Eva:

Jullie kunnen je bagage ook gewoon in Australie laten,
    heb je een goed excuus om snel weer terug te gaan! :p
    Goede terugreis, veel plezier met iedereen weer zien!
    xx Tot maandag xx

• 11 December 2012 - 15:37

Mathé:

He he eindelijk naar huis. Schiet maar op. Ik kan bijna niet meer wachten. En Maarten al helemaal niet. Ik heb trouwens weinig gelezen van hem. Hij zal het wel te moeilijk hebben gehad he jonge!!!
    Groetjes en goede terug reis.
    Pap

• 11 December 2012 - 19:42

Opa En Oma Kuipers:

Wij hebben genoten van jullie reisverslagen en foto"s.

en wensen jullie en hele goede terugreis toe.

Karli we hebben je gemist en zijn blij, je weer te zien

en de verhalen echt van je te horen.

groetjes opa en oma.

• 11 December 2012 - 22:03

Aniekos Stegoemanos:

Ohhh wat een leuke dingen hebben jullie gedaan!!!

Volgende week maandag willen we natuurlijk wel uitgebreid verslag van alles wat julie gedaan hebben, en we willen alle foto's zien! (Hoewel... Serana's fotografiekunsten kennende misschien niet allemaal maar een selectie, anders zijn we 2 weken kwijt i.p.v. avond:P)

Voor nu: een hele goede reis, zorg dat jullie heel terugkomen! Ik kan niet wachten! :)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 December 2012 - 08:08

Serana:

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes en dank aan de trouwe volgers! Alles is helemaal super gegaan wat betreft de terugweg, enne de bagage was geen enkel probleem:P